WEEKENDOWE i TYGODNIOWE KURSY ŻEGLARSKIE NA PATENT ŻEGLARZA JACHTOWEGO (OD 14- go ROKU ŻYCIA)
JEZIORO ZEGRZYŃSKIE
Ponad 25-letnie doświadczenie w szkoleniach.
Pasja, Tradycja, Renoma.
OFERTA KURSÓW ŻEGLARSKICH W SEZONIE 2024
Ponad 25-letnie doświadczenie w szkoleniach.
Pasja, Tradycja, Renoma.
OFERTA KURSÓW ŻEGLARSKICH W SEZONIE 2024
Zajęcie teoretyczne odbywają się w na terenie ośrodka AZS zazwyczaj na koniec dnia lub w zależności od panujących warunków atmosferycznych dopasowanych do bezpieczeństwa.
Część teoretyczna obejmuje zagadnienia:
Budowa jachtów:
Teoria żeglowania:
Zasady eksploatacji oraz manewrowania jachtem pod żaglami i na silniku.
Podstawy locji:
Wiadomości z zakresu ratownictwa wodnego:
Wiadomości z zakresu meteorologii:
Pomoce nawigacyjne.
Ochrona wód przed zanieczyszczaniem.
Podstawowe przepisy prawa drogi na morskich i śródlądowych drogach wodnych.
Etykieta jachtowa – zasady zachowania się na jachcie i obyczaje żeglarskie.
Program szkolenia wg. systemu Polskiego Związku Żeglarskiego
Zajęcia odbywają się na jachtach kabinowych typu SPORTINA-682. Załoga składają się z 4 lub 5 kursantów plus instruktor. Nasi kursanci mają zapewnione wsparcie dydaktyczne poprzez prezentacje multimedialne, materiały, wykłady.
Manewry pod żaglami:
Manewry jachtem żaglowym na silniku:
Kierowanie załogą: umiejętność wydawania komend i egzekwowania ich wykonania we właściwym momencie, stosownie do sytuacji, w jakiej znajduje się jacht.
Praca w charakterze członka załogi:
Prace bosmańskie:
Program szkolenia wg. systemu Polskiego Związku Żeglarskiego.
OŚRODEK SPORTÓW WODNYCH AZS w Zegrzu Południowym ul. Warszawska 45
SZKOLENIE 9 DNI (Normalna 1570 zł; Studenci 1530 zł; Członkowie AZS 1499 zł)
SZKOLENIE 9 DNI
DNI SZKOLENIA: maj; 1/2/3/4/5, 11/12, 18/19. EGZAMIN: 25 maja. Zajęcia prowadzone w godzinach 9 - 18 z godzinną przerwą, około godziny 13:00. Zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie wykładów na terenie ośrodka, zazwyczaj na koniec dnia lub w zależności od panujących warunków atmosferycznych dopasowanych do BEZPIECZEŃSTWA.
DNI SZKOLENIA: czerwiec: 1/2, 8/9, 15/16, 22/23, 29/ EGZAMIN: 30 czerwca. Zajęcia prowadzone w godzinach 9 - 18 z godzinną przerwą, około godziny 13:00. Zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie wykładów na terenie ośrodka, zazwyczaj na koniec dnia lub w zależności od panujących warunków atmosferycznych dopasowanych do BEZPIECZEŃSTWA..
DNI SZKOLENIA: lipiec: 6/7, 13/14, 20/21, 27/28, sierpień: 3/ EGZAMIN; 4 sierpnia. Zajęcia prowadzone w godzinach 9 - 18 z godzinną przerwą, około godziny 13:00. Zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie wykładów na terenie ośrodka, zazwyczaj na koniec dnia lub w zależności od panujących warunków atmosferycznych dopasowanych do BEZPIECZEŃSTWA.
DNI SZKOLENIA: sierpień: 10/11, 17/18, 24/25, 31/1 wrzesień, 7/ EGZAMIN: 8 września. Zajęcia prowadzone w godzinach 9 - 18 z godzinną przerwą, około godziny 13:00. Zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie wykładów na terenie ośrodka, zazwyczaj na koniec dnia lub w zależności od panujących warunków atmosferycznych dopasowanych do bezpieczeństwa.
DNI SZKOLENIA: wrzesień: 14/15, 21/22, 28/29, 5/6 październik, 12/ EGZAMIN: 13 października. Zajęcia prowadzone w godzinach 10 - 18 z godzinną przerwą, około godziny 13:00. Zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie wykładów na terenie ośrodka, zazwyczaj na koniec dnia lub w zależności od panujących warunków atmosferycznych dopasowanych do BEZPIECZEŃSTWA.
SZKOLENIE 9 DNI
Zajęcia odbywają się w pon.-pt: 1-5 lipca, pon.-czw; 8-11 lipca; EGZAMIN: 12 lipca. Zajęcia prowadzone w godzinach 9 - 17.30 z godzinną przerwą, około godziny 13:00. Zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie wykładów na terenie ośrodka, zazwyczaj na koniec dnia lub w zależności od panujących warunków atmosferycznych dopasowanych do BEZPIECZEŃSTWA.
Zajęcia odbywają się w pon.-pt: 15-19 lipca, pon.-czw: 22-25 lipca 2024; EGZAMIN: 26 lipca. Zajęcia prowadzone w godzinach 9 - 17.30 z godzinną przerwą, około godziny 13:00. Zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie wykładów na terenie ośrodka, zazwyczaj na koniec dnia lub w zależności od panujących warunków atmosferycznych dopasowanych do BEZPIECZEŃSTWA.
Zajęcia odbywają się w pon.-pt: 29-31 lipca, 1-2 sierpnia pon.-czw: 5-8 sierpnia, EGZAMIN: 9 sierpnia 2024. Zajęcia prowadzone w godzinach 9 - 17.30 z godzinną przerwą, około godziny 13:00. Zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie wykładów na terenie ośrodka, zazwyczaj na koniec dnia lub w zależności od panujących warunków atmosferycznych dopasowanych do BEZPIECZEŃSTWA.
Zajęcia odbywają się w pon.-pt: 19-23 sierpnia, pon-czw: 26-29 sierpnia; EGZAMIN: 30 sierpnia 2024. Zajęcia prowadzone w godzinach 9 - 17.30 z godzinną przerwą, około godziny 13:00. Zajęcia teoretyczne prowadzone są w formie wykładów na terenie ośrodka, zazwyczaj na koniec dnia lub w zależności od panujących warunków atmosferycznych dopasowanych do BEZPIECZEŃSTWA.
Egzaminy odbywają się na terenie Ośrodka AZS, na tych samych jachtach, na których prowadzone jest szkolenie. Manewry także na akwenie oraz w porcie AZS, w którym prowadzone jest szkolenie żeglarskie.
Cena egzaminu (dodatkowa opłata)
– egzamin: studenci uczniowie do 26. roku życia – 125 zł, pozostali 250 zł
– wydanie patentu: studenci, uczniowie do 26. roku życia 25 zł, pozostali 50 zł (płatne do Polskiego Związku Żeglarskiego)
AZS Warszawa
E-mail: warszawa@azs.pl
Tel: 22 827 28 63
Rafał Jachimiak tel: 502 653 940
Nasza Kierowniczka Wyszkolenia Żeglarskiego: Instruktor Żeglarstwa PZŻ z 9 letnim stażem i Sternik Jachtowy. Na co dzień jest specjalistką od podatków ale każdą wolną chwilę spędza na wodzie. Latem szkoli przyszłych żeglarzy i organizuje rejsy dla przyjaciół. Zimą ślizga się na bojerach. Nie boi się wyzwań. Corocznie bierze udział w międzynarodowych regatach klasy DZ ``Ratujmy DZ!``. Jest jedyną kobietą, która podjęła się pełnienia funkcji sternika na tych ciężkich regatach. Dowodzi jachtem mając pod swoją komendą siedmiu, rządnych zwycięstwa, mężczyzn na pokładzie.
Twierdzi, że żeglarstwo jest dla niej powietrzem, którym oddycha, a ludzie z którymi pływa najbliższą rodziną.
AZS Warszawa
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to